Skip links

ManageEngine AssetExplorer

Soluție pentru gestiunea activelor IT

ManageEngine AssetExplorer este un software web-based de IT Asset Management (ITAM), care vă ajută să monitorizați și să gestionați activele din rețelele organizațiilor, de la faza de planificare și achiziție, până la cea de eliminare. AssetExplorer vă oferă o varietate de modalități pentru a descoperi toate activele din rețeaua dumneavoastră. Puteți gestiona activele software și hardware, puteți asigura conformitatea licențelor software, puteți urmări comenzile de achiziție și contractele. AssetExplorer este ușor de instalat și configurat.

Prezentarea generală a soluției

Prima și cea mai importantă caracteristică a ManageEngine AssetExplorer este capacitatea de a scana/descoperi toate activele din rețea. Prin descoperirea tuturor activelor, soluția permite o monitorizare și administrare eficiente. AssetExplorer oferă o gamă largă de metode de scanare a activelor pentru a garanta cele mai bune rezultate. Soluția se distinge prin:

  • Descoperirea și monitorizarea activelor software și hardware: soluția escoperă automat activele Windows, Linux și macOS din rețea cu ajutorul unui agent unitar. Monitorizează întregul ciclu de viață al activelor, de la achiziție până la eliminare.
  • Gestionarea întregului ciclu de viață al activelor IT: AssetExplorer oferă control complet asupra activelor, pe tot parcursul ciclului de viață și capacitatea de a urmări proprietarii activelor. Susține astfel luarea unor decizii informate cu privire la achizițiile de hardware și software de-a lungul întregului ciclu de viață.
  • Rapoarte detaliate: realizarea rapoartelor poate fi programată, acestea fiind expediate automat prin e-mail către persoanele responsabile. Permite obținerea de rapoarte personalizate (rapoarte tabelare, matrix, de sinteză și de audit) în format HTML, PDF, XLS sau CSV.
  • Susținerea proceselor de achiziție și contractare: aplicația integrează fluxuri de lucru destinate achizițiilor pentru a ușura procesul de generare a comenzilor de cumpărare/licențiere. De asemenea, permite definirea rapidă a detaliilor unei contract și notificarea automată a responsabililor înainte de expirarea contractului.

Funcționalități principale

Soluția ManageEngine AssetExplorer funcționează pe baza următoarelor mecanisme:

IT Asset Inventory Management

Vă ajută să păstrați informații actualizate despre toate activele dumneavoastră prin scanarea periodică la nivel de hardware și software. Urmăriți și gestionați orice stație de lucru sau dispozitive de rețea, precum Windows, Linux, Mac, mașini AIX, Solaris, imprimante, routere, switch-uri etc.

Software License Management

Ajută la înțelegerea conformității licențelor de software și la evitarea utilizării de software neautorizat în cadrul organizațiilor. Vă permite să luați măsuri proactive pentru a reduce utilizarea ilegală și problemele asociate cu aceasta. Soluția gestionează toate tipurile de licențe (OEM, de volum, CAL, concurente, nominale, gratuite, trial). Licențele pentru Microsoft, Adobe și Symantec sunt preconfigurate.

Software Asset Management

Scanează rețeaua și descoperă automat toate software-urile disponibile pentru fiecare stație de lucru. Managerii pot asigura cu ușurință conformitatea acestora prin verificarea listei de software.

Purchase Order Management

Asigură identificarea domeniilor în care pot fi reduse cheltuielile, aplicarea politicilor și eliminarea redundanțelor. Ajută la gestionarea întregului ciclu de viață al unei comenzi de achiziție.

Asset Life Cycle Management

Gestionează întregul ciclu de viață al unui activ, de la achiziție până la eliminare. Permite gestionarea tuturor activelor care urmează să fie achiziționate, prin Purchase Order Management, și, ulterior, urmărește inventarul hardware și software.

Asset Tracking Software

Scanează și verifică toate stațiile de lucru din organizație, conectate prin LAN, WAN și VPN. Oferă informații complete despre proprietatea activelor, dar și informații despre inventarul hardware și software. Oferă o imagine clară despre cine deține un anumit activ.

Caracteristici cheie ale AssetExplorer

  • Configuration Management Database, CMDB, permite urmarirea și gestionarea centralizată a tuturor activelor IT, aplicațiilor instalate, serviciilor IT, oamenilor și documentelor. CMDB funcționează ca un instrument eficient de luare a deciziilor, jucând un rol esențial în analiza impactului și în determinarea cauzelor profunde pentru nereguli.
  • Relationship Map: aplicația este concepută pentru a permite înțelegerea dependențelor dintre active, software și hardware, servicii IT și de business, persoane și documente. Harta ajută la analizarea impactului acestor active asupra activității și la identificarea unor potențiale cauze care generează probleme de funcționalitate.
  • Controlul de la distanță permite preluarea controlul asupra oricărui activ prin acces de la distanță, precum și efectuarea unor sarcini de întreținere.

Ce beneficii aduce soluția

Prin utilizarea AssetExplorer companiile obțin următoarele beneficii:

Asigurarea conformității licențelor software

Obțineți un nivel superior de conformitate a licențelor software prin gestionarea integrată a acestora, cu acces la date în timp real și grafice de conformitate.

Maximizați ROI, urmăriți comenzile de achiziție și contractele

Aveți posibilitatea de a maximiza ROI în relațiile cu partenerii, cu ajutorul unui catalog al furnizorilor și de a asocia produsele fiecăruia cu detalii privind prețurile, garanția și întreținerea.

Reduceți riscurile

Printr-o analiză completă a impactului incidentelor și schimbărilor, realizată cu ajutorul unei hărți a tuturor dependențelor și relațiilor dintre diverse active. Harta este disponibilă prin CMDB.

Cunoașteți TCO-ul fiecărui activ

Aveți acces facil la metrici de evaluare a activelor IT, în timp real prin intermediul unor tablouri de bord pentru hardware și software. Acestea oferă o imagine de ansamblu a tuturor parametrilor legați de active, inclusiv detalii privind gradul de supra sau sub-licențiere a aplicațiilor.

Scalabilitate

Cu AssetExplorer aveți posibilitatea integrării unui număr nelimitat de tehnicieni, 7.000 de site-uri, 35.000 grupuri și 30.000 de active IT.

Servicii oferite de Safetech Innovations

Safetech Innovations oferă servicii complete pentru instalarea și utilizarea eficientă a soluției ManageEngine AssetExplorer în diverse medii IT. Safetech asigură o configurare optimă pentru descoperirea tuturor activelor IT deținute, hardware și software, și gestionarea acestora pe întreg ciclul de viață.
Serviciile noastre cuprind:

Analiza cerințelor și proiectarea sistemului

Analiza cerințelor și proiectarea sistemului

Analiza obiectivelor, cerințelor și constrângerilor proiectului, identificarea riscurilor, proiectarea arhitecturii integrate, dezvoltarea unui plan de proiect detaliat pentru integrarea diferitelor componente și subsisteme

Implementare

Implementare

Livrarea și instalarea produselor, configurarea, testarea, implementarea și optimizarea sistemului integrat, verificarea că toate componentele funcționează împreună conform planurilor, instruirea administratorilor de sistem cu privire la modul de utilizare a soluției

Asistență tehnică și service

Asistență tehnică și service

Furnizarea de servicii de asistență tehnică și service pentru asigurarea funcționării continue a sistemului în mod optim, îndeplinind nevoile organizației

Safetech Innovations este una dintre cele mai experimentate companii de securitate cibernetică din România. Avem 12 ani de activitate și peste 600 de proiecte finalizate în acest domeniu pentru clienți din multiple sectoare economice.

În prezent, în Safetech Innovations lucrează peste 60 de angajați, dintre care 40 sunt membri ai echipei tehnice.

Gestionam complet securitatea cibernetică a clienților, de la analiza amenințărilor/vulnerabilităților existente sau potențiale și evaluarea riscurilor și a impactului de business, la implementarea soluțiilor necesare în vederea realizării unui nivel optim de securitate. Pe termen lung, asigurăm monitorizarea continuă a evenimentelor și răspuns la incidentele de securitate cibernetică.
Alegerea serviciilor de integrator de proiect ale Safetech vă asigură reducerea riscurilor de implementare, customizare, scalabilitate și flexibilitate, suport post-implementare.

Contactează-ne