Skip links

Proofpoint Data Loss Prevention (DLP)

Protecție unificată la nivel de e-mail, cloud, web și dispozitive terminale

Prin integrarea detecției și prevenției într-o arhitectură unificată, Proofpoint Data Loss Prevention (DLP) permite identificarea riscurilor și remedierea rapidă a incidentelor. Consola centralizată, analizele avansate și controalele de confidențialitate moderne simplifică gestionarea incidentelor și reduc efortul echipelor de securitate. Proofpoint DLP oferă protecție eficientă atât împotriva erorilor umane, cât și a comportamentelor malițioase și extinde capabilitățile clasice DLP pentru a acoperi scenarii actuale precum protejarea datelor în aplicațiile cloud și utilizarea responsabilă a instrumentelor de tip GenAI.

Prezentare generală a soluției

Proofpoint Data Loss Prevention (DLP) monitorizează modul în care angajații interacționează cu datele, inclusiv pe dispozitive terminale negestionate și în aplicații cloud precum Microsoft 365, Google Workspace sau Salesforce. Soluția oferă vizibilitate asupra intenției utilizatorilor, detectând și prevenind și exfiltrarea neautorizată a datelor și se diferențiază prin următoarele caracteristici:

  • Identifică cu precizie conținutul sensibil, inclusiv din imagini, și oferă o vizibilitate profundă asupra comportamentului utilizatorilor,
  • Permite aplicarea de politici dinamice în funcție de activitățile riscante sau scorurile de risc ale utilizatorilor,
  • Asigură capacitate de analiză a acțiunilor utilizatorilor și vizibilitate asupra instrumentelor software descărcate/instalate,
  • Consola unificată accelerează rezolvarea incidentelor, inclusiv trierea alertelor DLP, investigațiile și răspunsul,
  • Asigură anonimizarea informațiilor de identificare a utilizatorilor și limitarea accesului analiștilor la date sensibile în consolă,
  • Este ușor de implementat.

Funcționalități principale

Proofpoint Email Data Loss Prevention funcționează pe baza următoarelor mecanisme:

Identificarea eficientă a datelor sensibile din organizație

Email DLP & Encryption vine preconfigurat cu sute de identificatori predefiniți și dicționare validate, ce acoperă date financiare, identificatori naționali și informații medicale. Permite încărcarea/crearea de dicționare și identificatori personalizați, asigurând capacitatea de a identifica, analiza și proteja datele de care prezintă cel mai mare risc pentru organizație.

Deep analysis & fingerprinting

Email DLP & Encryption detectează datele sensibile din conținut nestructurat, asigură o acoperire extinsă pentru peste 300 de tipuri de fișiere, inclusiv formate personalizate sau proprietare (brevete, documente interne). Documentele sensibile sunt amprentate digital (fingerprinted), soluția permițând aplicarea de metode avansate de content-matching și extragere text din imagini (index document matching, exact data matching, OCR).

Criptare

Protejează comunicarea internă și externă printr-un set robust de controale și no-touch key management. Având la bază un motor DLP cu politici configurabile, permite definirea și aplicarea dinamică a politicilor granulare la nivel global, de grup sau de utilizator, integrându-se cu LDAP și Active Directory. Criptarea poate fi automatizată în funcție de destinație, expeditor, atribute ale mesajului. Utilizatorii pot aplica selectiv criptarea.

Opțiuni multiple pentru accesarea mesajelor criptate

Utilizatorii pot accesa mesajele criptate prin multiple opțiuni: Secure Reader, care îi direcționează către un portal web printr-un atașament HTML sau link din email; Secure Reader Inbox, care facilitează și gestionarea mesajelor criptate; Microsoft Outlook Add-Ins, pentru trimiterea și citirea ușoară a mesajelor criptate cu un singur click; și Internal-to-Internal Encryption, pentru comunicarea sensibilă între angajați.

Clasificarea automată a datelor sensibile

Adaptive Email DLP previne exfiltrarea datelor sensibile, chiar și în cazul datelor care nu sunt definite prin reguli standard precum PII, PCI sau numere de securitate socială. Soluția clasifică automat datele sensibile și identifică conturile personale de e-mail ale utilizatorilor pe baza comportamentului lor. Astfel, orice încercare a angajaților de a trimite date către propriile conturi sau către alte conturi neautorizate este monitorizată automat și blocată.

Agent endpoint stabil

DLP Transform folosește un agent lightweight, care rulează în user-mode, este stabil și rapid de implementat. Acesta nu doar că detectează pierderile de date, dar și crește vizibilitatea asupra potențialelor amenințări interne. Adminii de securitate pot modifica politicile în platformă pentru a schimba instantaneu comportamentul agentului, economisind timp.

Variante de implementare

Proofpoint Data Loss Prevention include următoarele componente principale:

· Email DLP & Encryption: Soluție rule-based care permite detectarea datelor sensibile prin reguli configurabile, fingerprinting, scanare OCR și criptare bazată pe politici. Aceasta previne pierderea datelor în tranzit prin aplicarea automată a unor politici dinamice și granulare de criptare. Soluția poate fi utilizată independent sau integrată cu alte soluții de protecție a e-mailului, asigurând securizarea automată a mesajelor e-mail care circulă între utilizatorii interni și partenerii externi. Email DLP & Encryption este inclus în soluția Proofpoint DLP Transform.

· Adaptive Email DLP: Soluție modernă pentru prevenirea pierderii de date la nivel de e-mail, combinând detecția tradițională bazată pe clasificări și reguli cu Inteligența Artificială comportamentală prin Nexus Relationship Graph. Utilizează cele mai avansate tehnologii AI din industrie și cele mai extinse seturi de date la nivel de e-mail pentru a analiza relațiile de lucru și a distinge între greșelile frecvente, tentativele de exfiltrare a datelor și comunicarea legitimă de afaceri. Adaptive Email DLP poate fi implementată independent sau integrată în pachete de soluții.

· DLP Transform: Soluție cross‑channel care extinde protecția dincolo de e-mail, către dispozitive terminale, cloud și web, folosind același set unificat de politici și motor AI comportamental. Colectează telemetrie nu doar din cloud și dispozitive terminale, ci și la nivel de e-mail, oferind o vizibilitate centralizată asupra riscurilor legate de date pe toate canalele. Consola permite trierea și corelarea alertelor, coordonarea răspunsului la incidente, urmărirea istoricului unui fișier de la creare până la modificare și partajare, generarea de rapoarte personalizate pentru audit și gestionarea politicilor DLP și a controalelor administrative.

Ce beneficii aduce soluția

Soluția aduce următoarele beneficii:

Vizibilitate extinsă asupra activității și intențiilor utilizatorilor

Oferă vizibilitate inclusiv asupra acțiunilor precum redenumirea fișierelor și modificări ale extensiilor, utilizarea site-urilor web și a aplicațiilor, copieri USB, încărcări pe web și prompturi Gen AI, backup-uri de date, unelte de hacking, modificări în registrul Windows.

Consolă unificată

Aceasta permite explorarea personalizată prin funcții sofisticate de căutare și filtrare, și vizualizarea cronologică a activităților utilizatorilor, răspunzând la întrebările „cine, ce, unde, când și de ce” în cazul fiecărui incident.

Implementare rapidă

Soluția este funcțională în doar 48 de ore, cu o configurare minimă.

Previne erorile de trimitere a e-mailurilor

Adaptive Email DLP folosește relationship graphs, deep content inspection și behavioral AI pentru a preveni eficient (prin alertare automată) pierderea de date cauzată de e-mailurile trimise către destinatari greșiți și cu atașamente greșite.

Aplicarea adaptivă a politicilor

DLP Transform educă utilizatorii să adopte practici corecte, asigurând o utilizare adecvată. Gestionează automat partajarea extinsă a fișierelor în aplicațiile cloud și solicită justificări când se copiază date sensibile în foldere sincronizate sau partajate.

Asigură conformitatea cu reglementările

Proofpoint DLP ajută organizația să reducă semnificativ riscurile legate de reputație, asigurând conformitatea cu reglementările stricte precum GDPR și minimizând riscul amenzilor.

Servicii oferite de Safetech Innovations

Safetech Innovations, partener Proofpoint, oferă servicii complete pentru instalarea și utilizarea eficientă a soluției Proofpoint Data Loss Prevention, în regim cloud. Safetech asigură configurarea Proofpoint DLP pe canalele e-mail, cloud, web și dispozitive terminale, precum și integrarea acesteia cu alte soluții de securitate.

Serviciile noastre cuprind:

Analiza cerințelor și proiectarea sistemului

Analiza cerințelor și proiectarea sistemului

Analiza obiectivelor clientului, a cerințelor de mediu și de implementare operațională (hardware, software și infrastructură), furnizarea unei liste cu actualizările necesare/recomandate, realizarea unui calendar pentru sarcinile de instalare și configurare ale serviciului, și stabilirea personalului necesar pentru implementarea și operarea proiectului.

Implementare și instruire

Implementare și instruire

Livrarea și instalarea soluției, testarea, implementarea și optimizarea sistemului integrat prin: direcționarea întregului trafic de ieșire al clientului prin Proofpoint Protection Servers (PPS), colectarea cerințelor legale și de conformitate aplicabile organizației, configurarea regulilor și dicționarelor standard și personalizate, auditare DLP, ajustarea/optimizarea regulilor DLP. Etapa include instruirea administratorilor de sistem cu privire la modul de utilizare a soluției, furnizarea documentației produsului, ghidului de suport și șabloanelor de comunicare către utilizatori.

Asistență tehnică și service

Asistență tehnică și service

Asigurarea suportului tehnic și a serviciilor de mentenanță necesare pentru menținerea sistemului în parametri optimi, în conformitate cu cerințele organizației.

Cu 14 ani de activitate, peste 600 de proiecte finalizate și o echipă cu peste 30 de experți, Safetech Innovations este una dintre cele mai experimentate companii de securitate cibernetică din România. Alegerea serviciilor de integrare de sisteme ale Safetech vă asigură reducerea riscurilor de implementare, customizare, scalabilitate și flexibilitate, suport post-implementare.

Gestionăm complet securitatea cibernetică a clienților, de la analiza amenințărilor/vulnerabilităților existente sau potențiale și evaluarea riscurilor și a impactului de business, la implementarea soluțiilor necesare în vederea realizării unui nivel optim de securitate.

Pe termen lung, asigurăm monitorizarea continuă a evenimentelor și răspuns la incidentele de securitate cibernetică.

Contactează-ne

Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Pentru mai multe informatii poti consulta Nota de Informare Generală privind prelucrarea datelor cu caracter personal.