Safetech Innovations a participat ca Partener Silver la ZF Digital 2025
Pe 14 noiembrie, Safetech Innovations a participat ca Partener Silver la ZF Digital 2025, eveniment organizat de Ziarul Financiar și dedicat temei „România în era AI: agenţi de progres sau de risc?”. Ediția de anul acesta a adus la masa discuțiilor lideri de business și specialiști din sectoarele AI, telecom și industria financiar-bancară – factori de decizie ai unor organizații care sunt jucători cheie pe piață, precum Orange, Vodafone, BRD, CEC Bank, eMAG, Motorola, Mastercard și Visa. Safetech Innovation a participat la eveniment ca Partener, Ionuţ Georgescu, Director de Operaţiuni, fiind invitat la dezbaterea „Beneficii şi riscuri ale introducerii Inteligenței Artificială.” A fost un moment oportun să prezentăm viziunea companiei asupra provocărilor și priorităților din zona de securitate cibernetică, în contextul evoluției și adoptării accelerate a tehnologiilor AI.
AI, între provocări și oportunități în securitatea cibernetică
Ionuţ Georgescu a subliniat faptul dintre principalele beneficii ale tehnologiei AI este capacitatea de a accelera și simplifica procesul de inovație și că echipa de cercetare și dezvoltare a Safetech s-a aliniat deja la această realitate. „Este tot mai dificil, în procesul de cercetare-dezvoltare să ai oameni care dispun de toate instrumentele și competențele necesare pentru a transforma ideile în realitate. AI-ul îi ajută însă să devină arhitecții propriilor concepte: le pune la dispoziție unelte care îi asistă, inclusiv în scrierea de cod, și îi ajută să evalueze rapid dacă o idee poate fi implementată”, a explicat Ionuț Georgescu.
Acesta a vorbit și despre impactul negativ al accelerării AI asupra amenințărilor cibernetice, în contextul în care atacatorii se adaptează rapid, folosind deja modele de tip LLM pentru a-și perfecționa metodele. Totodată, ingineria socială a devenit mult mai sofisticată. Dacă, în urmă cu câțiva ani, phishingul putea fi identificat de către utilizator după anumite indicii, în prezent atacurile sunt mult mai complexe și personalizate. Directorul Safetech Innovations a ilustrat acest fenomen printr-un exemplu recent: o persoană care a postat pe LinkedIn că urmează să participe la o conferință externă a primit ulterior un e-mail aparent de la o companie aeriană, solicitând date pe motivul unei „probleme” cu biletul, mesaj ce conținea un link malițios.
„În spate poate exista un agent AI care monitorizează postările publice, face legătura între persoană, destinație și compania aeriană, generează și trimite un mesaj credibil pentru a obține datele personale. Ne așteptăm ca aceste situații să devină din ce în ce mai frecvente și mai complexe. Însă soluțiile de securitate se adaptează: toți vendorii internaționali cu care lucrăm integrează AI în produsele lor pentru a putea identifica aspectele comportamentale specifice acestui tip de atacuri, nu doar semnăturile clasice, care nu mai aduc plusvaloare.”, a explicat Ionuţ Georgescu.
NIS 2 și riscurile din lanțul de furnizori
O altă tema abordată în cadrul panelului ZF Digital 2025 a fost importanța Directivei NIS 2, care îi responsabilizează pe operatorii de servicii esențiale cu privire la securitatea lanțului de furnizori. În acest context, tot mai multe companii vin către Safetech solicitând audituri pentru furnizorii critici, inclusiv clienți care gestionează rețele globale cu până la 1000 de terți. În paralel, clienții Safetech solicită tot mai des teste de securitate față de operatorii de AI. Potrivit lui Ionuţ Georgescu, furnizorii de software AI vor trebui tratați drept terți critici, și să respecte toate cerințele de securitate ale clienților și normele interne, dat fiind că o breșă de date poate avea consecințe grave, inclusiv închiderea afacerilor.
Pentru a preveni astfel de incidente, companiile organizează tot mai des simulări care le testează reacția la breșe de securitate sau incidente cu agenți AI. Reprezentantul Safetech Innovations a adăugat că este esențial să existe reguli clare despre cum sunt folosiți agenții AI, mai exact: ce nivel de acces li se acordă și cum pot fi izolate rapid eventualele probleme de securitate, deși, potrivit acestuia, va mai trece ceva timp până când vom avea soluții standardizate și răspunsuri clare la aceste provocări.
Cum vor ajuta tehnologiile AI în activitatea Safetech Innovations? „AI-ul ne va ajuta să optimizăm timpul de răspuns și identificarea efectivă a incidentelor. Atacatorii nu mai petrec mult timp în infrastructura compromisă: intră cu AI, exfiltrează datele și solicită ransom. Reducerea timpului de identificare ne ajută pe noi și pe toate companiile de securitate să stopăm atacurile și să menținem infrastructurile clienților mai sigure”, a mai adăugat Ionuț Georgescu la ZF Digital 2025.
Alte subiecte abordate în cadrul evenimentului organizat de Ziarul Financiar au fost situația pieței telecom din România și rețelelor 5G, cerea locală pentru soluții AI și utilizarea concretă a acestora în business.. Vă invităm să urmăriți toate discuțiile din cadrul ZF Digital 2025, accesând acest link.








